Bij hi-tech-bedrijf Blozo zijn mensen doorslaggevend
MERK­POSITIONERING

Een scherpe merkpositionering is essentieel. Ondernemen is innoveren en inspelen op marktveranderingen. Vaak gaan daardoor de bedrijfsontwikkeling en identiteit uit elkaar lopen. Li Moon Business helpt ondernemers om merk, corporate identity en positionering weer in een lijn te brengen. Dat doen we met onze eigen methode: het Li Moon Merklichaam.

Bedrijfsidentiteit: Een scherpe merk­positionering voor je bedrijf of merk is van levens­belang

Bij Li Moon worden we regelmatig gebeld door ambitieuze ondernemers die zien dat de bedrijfsidentiteit niet meer aansluit bij de koers. ‘Dat was een ander bedrijf in een andere tijd’. Li Moon helpt ondernemers bij de merkpositionering en bedrijfsidentiteit in een voortdurend veranderende markt.

Een praktijkvoorbeeld van een ambitieuze ondernemer die ons belde. Zo werden we gebeld door Woonprofessionals, een ambitieuze coöperatie van 24 zelfstandige woonwinkels. In tegenstelling tot de meeste winkelketens zijn ze de crisisjaren uitstekend en zonder kleerscheuren doorgekomen. De kracht van ondernemerschap en samenwerken.
Inmiddels zijn ze een verregaande samenwerking aangegaan met de grote franchiseorganisatie DMG en de formules Verf & Wand en Deco Home – samen 200 winkels groot.
De plannen leiden tot een nieuwe ambitieuze en innovatieve winkelformule: HomeMade_By. Li Moon hielp bij het fijnslijpen van de positionering, zette samen met het team van Homemade_by de implementatie van de formule bij de 224 winkeliers op en ontwierp de identiteit die HomeMade-By onderscheidt van andere woonformules.

Merk­positionering: kies de juiste strategie voor je merk

Ook Maurice Blonk vroeg of we eens wilden komen praten. Blonk is directeur van Blozo, een industriële toeleverancier die vakmensen aan robots koppelt om toepassingen uit plaatstaal te produceren.
Blozo opereert in een zeer competitieve markt. Hij weet dat zijn afnemers scherpe offertes willen, maar ook dat kwaliteit belangrijk is voor de hi-tech-industrieën waaraan hij levert. Hij barst van de ambitie. We besluiten onderzoek te doen. Samen vertalen we de bevindingen naar strategie en een merkpositionering die bij Blozo past, waarna onze ontwerpers de nieuwe koers naar een bedrijfsidentiteit vertalen en onze contentstrategen de identiteit naar contentmarketing vertalen.

Past de merk­positionering die je ooit koos, nog bij jouw bedrijf?

De behoeften van consumenten veranderen razendsnel. Hetzelfde geldt voor de zakelijke markt. Want inkopers zijn continu op zoek naar slimmere oplossingen, diensten en producten. De wereld van gisteren is de wereld van morgen niet. Is jouw bedrijf in de markt van vandaag nog wel onderscheidend genoeg? En weten jouw klanten je morgen ook nog te vinden?
Bij Li Moon Business werken we altijd met hoofd en hart aan jouw merkpositionering. Een boodschap overbrengen is effectief als dat verhaal mensen raakt. Recht in het hart. Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Zo helpen we bedrijven en ondernemingen groeien. Ook groeien? Vertel ons vrijblijvend jouw verhaal dan vertellen wij hoe wij je daarbij helpen.

Meer informatie? Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!